31.3 C
Athens
Κυριακή, 22 Αυγούστου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ NAVAL GROUP για την FDI: H πρόταση για το Πολεμικό μας...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ NAVAL GROUP για την FDI: H πρόταση για το Πολεμικό μας Ναυτικό

Στο Φαίδωνα Γ. Καραϊωσηφίδη


Συνέντευξη με τον Laurent Mourre, Senior Vice President Sales-Europe, της
Naval Group
για τη γαλλική πρόταση νέων φρεγατών προς το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Γαλλική ρελάνς με παράδοση 2 FDI το 2025, ξεπερνούν οι Γάλλοι το “πρόβλημα” της Ενδιάμεσης Λύσης;

«Πτήση»: Η Naval Group διαπραγματεύθηκε την προμήθεια φρεγατών τύπου FREMM στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στα τέλη της δεκαετίας του 2000. Αν και δεν οδήγησαν τελικά στην υπογραφή συμβολαίου λόγω διαφόρων λόγων, η εταιρεία παρέμεινε στην ελληνική αγορά όλα αυτά τα χρόνια, επιστρέφοντας να διαπραγματευτεί ξανά μια νέα δυνητική πώληση. Θεωρείτε ότι υπάρχει κάποιο πλεονέκτημα σε αυτό το γεγονός, όπως για παράδειγμα μια καλύτερη κατανόηση των ελληνικών αναγκών, ή πρόκειται για μειονέκτημα, όπως υποστηρίζουν κάποιοι;

Άσκηση Αντικειμενικότητας: Ένας Belhaρίτης υπερασπίζεται τις… FDI-HN

Laurent Mourre: Η Naval Group είναι παρούσα στην Ελλάδα από το 2008. Στο μεσοδιάστημα έχουμε αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης και κατανόησης με το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και τις Ελληνικές Αρχές, πλαίσιο που μας επέτρεψε να παρουσιάσουμε μια στιβαρή και ολοκληρωμένη πρόταση που ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις τους.

Πέρα από μια απλή επιχειρηματική συναλλαγή, αυτό που προσφέρουμε είναι μια στρατηγική συνεργασία, στο πλαίσιο της οποίας θα μεταφέρουμε στην Ελλάδα τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες και δυνατότητες ώστε η χώρα να ισχυροποιήσει την προστασία της κυριαρχίας της.

ΝΕΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ: Υποδειγματικά προχωρά η διαδικασία αξιολόγησης από το ΓΕΝ

Χάρις στη μακρά παρουσία της στην Ελλάδα, η Naval Group ήταν επίσης σε θέση να επισημάνει ευκαιρίες συνεργασίας με την ελληνική βιομηχανία. Κάποιες από αυτές μάλιστα έχουν ήδη υλοποιηθεί και διαθέτουμε ένα ισχυρό σχέδιο Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής για να προχωρήσουμε περαιτέρω.

Η διαμόρφωση της προτεινόμενης φρεγάτας FDI/[email protected] στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει αλλάξει αρκετές φορές στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων πριν και μετά το καλοκαίρι του 2020, όταν η ελληνική πλευρά διεύρυνε τη διαδικασία αναζήτησης για τις νέες φρεγάτες, περιλαμβάνοντας περισσότερους ανταγωνιστές. Μπορείτε να μας προσδιορίσετε τη σημερινή διαμόρφωσή της (οπλικά συστήματα, ραντάρ, σόναρ κλπ.) για την προτεινόμενη ελληνική έκδοση, όπως εμφανίζεται αυτή τη στιγμή;

Από την αρχή της διαδικασίας είχαμε την επιδίωξη της ικανοποίησης των προσδοκιών της Ελληνικής κυβέρνησης. Έχουμε ήδη επιδείξει ευελιξία στην παροχή κατάλληλων λύσεων με υψηλή σχέση απόδοσης-κόστους. Οι προτάσεις μας ικανοποιούν όλες τις απαιτήσεις του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Η FDI HN είναι η μοναδική φρεγάτα που προσφέρεται στην Ελλάδα, ικανή για παροχή αποτελεσματικής προστασίας σε άλλες ναυτικές μονάδες υψηλής αξίας ή σε ευρείες περιοχές στη θάλασσα, παράκτιες εγκαταστάσεις, πόλεις της ενδοχώρας και τα ελληνικά νησιά.

ΑΠΟΨΗ: Ολλανδική SIGMA 11515HN vs γαλλικής FDI-HN, ποια υπερέχει;

Η FDI HN είναι ένα 5ης γενιάς πολεμικό πλοίο για ναυτική υπεροχή και διαχείριση κρίσεων. Έχει σχεδιαστεί για ναυτικά που επιζητούν μια «συμπαγή» σε μέγεθος και διαστάσεις φρεγάτα, ικανή να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών είτε από μόνη της είτε ως μέρος μιας ευρύτερης ναυτικής δύναμης (task force). Όπως η FREMM έτσι και η FDI είναι μια φρεγάτα πρώτης κατηγορίας (first rank), ικανή για διεξαγωγή αγώνα αντιαεροπορικού πολέμου, επιφανείας, ανθυποβρυχιακού, αλλά και κατά ασύμμετρων απειλών.

Η γαλλική FDI, η αμερικανική HF2, οι υπόλοιπες προτάσεις, και η ΠΤΗΣΗ

Η FDI HN θα αποτελέσει παράγοντα ισχύος και κυριαρχίας για την Ελλάδα. Θα είναι εξοπλισμένη με έως και 32 πυραύλους Aster ή συνδυασμό Aster και VL-MICA NG, 21 βλήματα του συστήματος RAM, 8 Exocet MM40B3, ελαφρές ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90 και πυροβόλο των 76 mm, προσφέροντας απαράμιλλες ικανότητες διαρκούς ελέγχου του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και πλήρη αυτονομία δράσης σε υποστήριξη ελληνικών στρατηγικών και στρατιωτικών αντικειμενικών σκοπών. Η FDI μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με ναυτικούς πυραύλους κρουζ ως μέρος της δυνατότητας περαιτέρω εξελικτικής ανάπτυξης (potential growth) που ενσωματώνει.

Επιπλέον, όπως όλες οι φρεγάτες της Naval Group, η FDI HN θα είναι πλήρως διαλειτουργική με τους στόλους άλλων ναυτικών εντός του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ικανή να αναλάβει οποιοδήποτε ρόλο στο πλαίσιο πολυεθνικών ναυτικών δυνάμεων ή του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Δυστυχώς ΜΟΝΟΙ οι MICA VL στις ελληνικές FDI, αναιμική η γαλλική τελική προσφορά

Σχετικά με τη διαμόρφωση, θα είναι αυτή διαφορετική συγκριτικά με την κλάση Φ/Γ Amiral Ronarch του Marine Nationale, και εάν ναι, ποιες είναι οι κύριες διαφορές; Προτείνετε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό μία συγκεκριμένη έκδοση FDI/Belh@rra ή υπάρχουν περισσότερες της μίας επιλογές;

Όπως προανέφερα, προσπαθήσαμε εξαρχής να καλύψουμε πλήρως τις προσδοκίες των ελληνικών αρχών και έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να είμαστε ευέλικτοι στην παροχή κατάλληλων και ισχυρών λύσεων στις προτάσεις μας.

Η FDI HN βασίζεται στη γαλλική FDI, αλλά έχει προσαρμοστεί ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις του Ελληνικού Ναυτικού, όπως για παράδειγμα στον τομέα του οργανικού ελικοπτέρου (MH-60R με υποδομές και εξοπλισμό για τις επιχειρήσεις, την υποστήριξη και τη συντήρησή του) ή ειδικού εξοπλισμού για τις ελληνικές ανάγκες (Mission Planning System, υποδομή επιχειρησιακών επικοινωνιών). Η τελική διαμόρφωση θα αποφασιστεί από τις ελληνικές αρχές!

Naval Group: Για ποιους λόγους η FDI HN θα είναι η πιο σύγχρονη φρεγάτα της κατηγορίας της

Αναφορικά με τη διαμόρφωση, μπορείτε να επιβεβαιώσετε ότι η FDI HN θα περιλαμβάνει CIWS RAM; To σύστημα Strales με πυρομαχικά DART περιλαμβάνεται στο πυροβόλο Super Rapido της φρεγάτας ή μπορεί να αποτελέσει επιλογή;

Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η FDI HN προσφέρεται με πλήρως ενσωματωμένο και ολοκληρωμένο σύστημα RAM 21 βλημάτων. Το σύστημα Strales στο πυροβόλο μπορεί να προταθεί επίσης στη διαμόρφωση και θα αναφέρω ότι η Naval Group είχε ήδη την ευκαιρία να ολοκληρώσει το συγκεκριμένο σύστημα για άλλους εξαγωγικούς πελάτες.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Γαλλία προτείνει FDI HN με 32 πυραύλους Aster, αυτή είναι η συνολική πρόταση!

Έπειτα από μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι Aster 30/15 προβάλλονταν ως το κύριο πλεονέκτημα της πρότασης FDI/Belh@rra, εισαγάγατε πρόσφατα έναν συνδυασμό Aster 30 και MICA VL. Αντιλαμβανόμαστε ότι ο συνολικός αριθμός των πυραύλων που μεταφέρει η φρεγάτα παραμένει στους 32 με μίξη Aster 30 και MICA. Μπορείτε να μας αναφέρετε το σκεπτικό πίσω από αυτή την αλλαγή διαμόρφωσης; Ο Aster 15 έχει πλέον εξαλειφθεί από την πρόταση, και εάν ναι, γιατί; Οι MICA VL θα χρησιμοποιούν τους εκτοξευτές VLS Sylver (single pack ανά κελί) ή θα έχουν τη δική τους υποδομή εκτόξευσης (ξεχωριστά κελιά);

Η Φ/Γ FDI μπορεί να εξυπηρετήσει πολλαπλούς συνδυασμούς πυραύλων για αντιαεροπορική άμυνα περιοχής τριών ζωνών με RAM, Aster 15 ή VL-Mica NG (την πιο πρόσφατη έκδοση με κινητήρα διπλού παλμού και εναλλακτικές εκδόσεις με ερευνητή IR ή RF) και Aster 30.

Το Ελληνικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να επιλέξει τον καλύτερο συνδυασμό για τις ανάγκες του, τη δική του στρατηγική αξιολόγηση των απειλών που αντιμετωπίζει και τα σενάρια που θέλει να υπηρετήσει στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Οι δυο "τάσεις" για τον οπλισμό των ελληνικών [email protected], "υπερφρεγάτες" ή "απλές" FDI; Πότε θα υπογραφεί η σύμβαση;

Σύμφωνα με την MBDA, το βλήμα CAMM (Common AntiAir Modular Missile) μπορεί να τοποθετηθεί σε quadpack μέσα σε Sylver VLS. Καθώς ο CAMM προσφέρεται επίσης και σε άλλες ανταγωνιστικές προτάσεις, υπήρξε ποτέ η σκέψη πρότασής του ως επιλογή στην FDI/Belh@rra;

Οι συνδυασμοί βλημάτων που προσφέρονται από τη Naval Group κρίνονται ως οι πλέον κατάλληλες λύσεις στην παροχή εγγυημένου επιπέδου επιχειρησιακής απόδοσης που απαιτείται από το Ελληνικό Ναυτικό.

Η εισαγωγή του συνδυασμού Aster 30/MICA στο ελληνικό οπλοστάσιο θα απαιτήσει από την Ελλάδα να εγκαταλείψει το πρόγραμμα του βλήματος ESSM (που περιλαμβάνεται σε ανταγωνιστικές προτάσεις), στο οποίο η χώρα έχει σημαντικές συμφωνίες βιομηχανικής συνεργασίας και αντίστοιχα οφέλη. Υπάρχει κάποια αντιπρόταση (από τον βιομηχανικό σας εταίρο, την MBDA), ώστε να αντισταθμιστεί αυτή η κατάσταση, δηλαδή η απώλεια των οφελών βιομηχανικής συνεργασίας του ESSM ή κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει αντικείμενο ξεχωριστής διαπραγμάτευσης;

Η Naval Group προτείνει μια ευρωπαϊκή λύση βασισμένη στα βλήματα Aster/MICA της MBDA, τα οποία εξυπηρετούν καλύτερα τις απαιτητικές ανάγκες του Ελληνικού Ναυτικού και εξασφαλίζουν στις FDI HN πλήρη διαλειτουργικότητα εντός των ναυτικών των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.

Επιλέγοντας νέες φρεγάτες: Μια απάντηση στον KyrNG περί καινοτομίας και ρίσκου

Σχετικά με τους πυραύλους Aster 30, οι οποίοι αποτελούν αδιαμφισβήτητα το μείζον πλεονέκτημα της πρότασης FDI/Belh@rra, υπήρχαν πληροφορίες στο παρελθόν για τις αντιβαλλιστικές ικανότητες της έκδοσης Aster 30B1NT κατά απειλών TBM (Theatre Ballistic Missile). Είναι αυτή μια προοπτική που επιδιώκει το Marine National; Θα μπορούσε να είναι μια επιλογή για την Ελλάδα;

Η FDI έχει σχεδιαστεί με εξαιρετική ικανότητα αναβάθμισης, τόσο φυσικά από την άποψη των υποδομών όσο και ψηφιακά από την άποψη των συστημάτων, γεγονός που θα επιτρέψει τη δυνατότητα εκτόξευσης Aster 30B1NT με ικανότητες TBM.

Περί ASTER 30, MICA VL-NG, ESSM, και CAMM-ER/CAMM-EER, απαντάμε στα σχόλια, ενώ η MBDA προσφέρει ελληνική συμπαραγωγή στους CAMM!

Αποτελεί ακόμη το βλήμα MdCN (Missile de Croisiere Naval) επιλογή, εάν το Ελληνικό Ναυτικό έχει τέτοιες ανάγκες;

Η FDI είναι σχεδιασμένη, ως μέρος της προοπτικής περαιτέρω ανάπτυξής της, για την ενσωμάτωση ναυτικών βλημάτων κρουζ, αλλά αυτή είναι μια επιλογή που θα κάνουν οι ελληνικές αρχές.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: ESSM Blk1/2 vs CAMM/CAMM-ER vs MICA VL NG

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο παρελθόν ένα σημαντικό ζήτημα ήταν ότι τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (ECM) και αυτοπροστασίας δεν περιλαμβάνονταν στην πρόταση FDI/Belh@rra. Μπορείτε να αποσαφηνίσετε την κατάσταση; Τα συστήματα αυτά περιλαμβάνονται στην πρότασή σας προς το Ελληνικό Ναυτικό; Εάν όχι, πώς σκοπεύετε να εξυπηρετήσετε τις ανάγκες του για τέτοιες υποδομές;

Η Naval Group έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία και ειδίκευση στον Ηλεκτρονικό Πόλεμο λόγω της σχέσης της με το Γαλλικό Ναυτικό και είναι σε θέση να προτείνει ένα σύστημα που θα ικανοποιεί τόσο τις σημερινές όσο και τις μελλοντικές ανάγκες τού Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, εκμεταλλευόμενη τον γαλλικό οδικό χάρτη Έρευνας & Ανάπτυξης για συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (ECM) και αυτοπροστασίας.

Σοβαρά , οι 32 CAMM-ER της HF2 δεν μας φτάνουν και είναι λίγοι, είναι λίγοι και οι 64 της AH140; Είχαμε ποτέ τέτοια πλοία;

Υπάρχει προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης της FDI/Belh@rra πέραν της τρέχουσας διαμόρφωσης; Για παράδειγμα, είναι δυνατόν η σχεδίαση να δεχθεί επιπλέον συστήματα (αισθητήρες) ή όπλα (πρόσθετους VLS Sylver ή συστήματα λέιζερ για την εξουδετέρωση drone) στο μέλλον χωρίς μείζονα επανασχεδίαση; Υπάρχουν οι προβλέψεις για παροχή ενέργειας, ψύξης ή ζυγοστάθμισης του πρόσθετου βάρους;

Η FDI είναι σχεδιασμένη με εξαιρετική ικανότητα αναβάθμισης για την αντιμετώπιση μελλοντικών προκλήσεων και αυτό γίνεται τόσο με τις φυσικές όσο και τις ψηφιακές υποδομές που διαθέτει.

Τα σχεδιαστικά πρότυπα που χρησιμοποίησε η Naval Group περιλαμβάνουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης γι’ αυτές τις αναβαθμίσεις, για παράδειγμα στις διαστάσεις, το βάρος, τον διαθέσιμο χώρο και το θερμικό ισοζύγιο, όπως επίσης τα παρελκόμενα συστήματα (δομή κύτους, παροχές ηλεκτρικής ισχύος, υδρόψυξη, κέντρα διαμεταγωγής δεδομένων κ.ά.).

Στην πορεία της ζωής των φρεγατών FDI θα αναπτυχθούν πολλά πρότυπα αναβάθμισης και νέων δυνατοτήτων, το σύνολο των οποίων θα είναι εφαρμόσιμα στις ελληνικές FDI HN.

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Οι ελληνικές [email protected] πρέπει να αγοραστούν με ESSM Block2, προμήθεια των ASTER 15/30, CAMM-ER ίσως φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια πλεονεκτήματα της σχεδίασης FDI/Belh@rra συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, που θα «βαρύνουν» στην επιλογή του Ελληνικού Ναυτικού;

Η FDI είναι η πιο πρόσφατη ΝΑΤΟϊκή σχεδίαση φρεγάτας πολλαπλών ρόλων και η μόνη που είναι εξοπλισμένη επίσης με την πιο πρόσφατη γενιά ευρωπαϊκών οπλικών συστημάτων. Μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, περιλαμβανομένης της διασφάλισης της εθνικής κυριαρχίας, της προστασίας της ΑΟΖ και των επιχειρήσεων πολυεθνικών ναυτικών δυνάμεων.

Η FDI θα είναι η πρώτη φρεγάτα νέας γενιάς στη θάλασσα, με το πρόγραμμα του Γαλλικού Ναυτικού να εξελίσσεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και την πρώτη παράδοση να είναι προγραμματισμένη για το 2024. Η πρώτη FDI HN μπορεί να βρίσκεται σε υπηρεσία με το Ελληνικό Ναυτικό νωρίς το 2025.

ΑΠΟΨΗ: Η SIGMA 11515HN είναι ένα ώριμο σχέδιο, τα περί paper project είναι fake news

Η FDI είναι σχεδιασμένη να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά στην πρώτη γραμμή ενός ναυτικού και μπορεί να εξυπηρετήσει στρατηγικούς ρόλους, όπως την προστασία μιας ναυτικής μονάδας υψηλής αξίας, στη γαλλική περίπτωση ενός αεροπλανοφόρου, ενταγμένη στην Ομάδα Μάχης του.

Η FDI HN είναι σχεδιασμένη να αντιμετωπίσει επιθέσεις κορεσμού με ένα ολοκληρωμένο σύνολο πυραύλων AAW, του CIWS RAM και του πυροβόλου των 76 mm. Η φρεγάτα αποτελεί ένα πραγματικό πλοίο πολλαπλών αποστολών, ενσωματώνοντας υπερσύγχρονα συστήματα και όπλα για όλες τις μορφές αγώνα (ASW, ASuW, AAW και ASyW), ενώ προσφέρει αντιαεροπορικές δυνατότητες μεγάλης εμβέλειας.

Έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως ψηφιακό πλοίο και οι μαχητικές της ικανότητες βελτιστοποιούνται μέσα από την καλύτερη ολοκλήρωση αισθητήρων και όπλων με αυξημένη ικανότητα επεξεργασίας, που δίνει στο πλοίο τη μέγιστη υποστήριξη στη λήψη αποφάσεων.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Οπλίζοντας τις νέες φρεγάτες του ΠΝ (Part 2), αγώνας επιφανείας, Harpoon Blk2 , Exocet MM40 Blk3, NSM, Gabriel MkV

Η εγγενής ψηφιοποίηση (digitalization) ενισχύει την ασφάλεια του πλοίου, ειδικά έναντι των κινδύνων κυβερνοεπιθέσεων. Επιπλέον, η καινοτόμος αρχιτεκτονική IT (Information Technologies) επιτρέπει απλούστερες διαδικασίες εξέλιξης για την αντιμετώπιση μελλοντικών απειλών. Το «πακέτο» της Naval Group εγγυάται επίσης την επιτυχία των φρεγατών «Κατασκευασμένων στην Ελλάδα» («Made in Greece») και η εταιρεία είναι η μοναδική που έχει να επιδείξει κατάλογο επιτυχημένων προγραμμάτων μεταφοράς τεχνολογίας.

Η FDI/[email protected] είναι μια λύση χωρίς ρίσκο για την εγχώρια κατασκευή των τριών εκ των τεσσάρων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία και τη διασφάλιση της μελλοντικής συντήρησης και υποστήριξης των πλοίων στην Ελλάδα.

Τέλος, η γαλλική πρόταση πηγαίνει πολύ πιο πέρα από το πρόγραμμα φρεγατών με ένα εκτεταμένο σχέδιο συνεργασίας που θα αναζωογονήσει την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, εξασφαλίζοντας πολλές εκατοντάδες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης και άμεσα οικονομικά οφέλη για τις ερχόμενες δεκαετίες.

Φρεγάτες κλάσης “ΥΔΡΑ”: Οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού 

Σε πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα η πρόταση για την FDI/Belh@rra εμφανίζεται στην κορυφή σχετικού καταλόγου βάσει κατηγοριοποίησης με μια σειρά χαρακτηριστικών, όπως οι δυνατότητες ή η «ωριμότητα» του προγράμματος. Ταυτόχρονα όμως μια πρόταση για την ιταλική FREMMIT βρίσκεται επίσης στο ίδιο επίπεδο κατηγοριοποίησης, με τα ίδια κριτήρια. Καθώς η γαλλική έκδοση της Φ/Γ FREMM είχε προταθεί στο παρελθόν από τη Naval Group στο Ελληνικό Ναυτικό, γιατί η FDI/Belh@rra αποτελεί σήμερα καλύτερη πρόταση;

Καταρχάς να υπογραμμίσω ότι δεν είμαστε σε γνώση τέτοιων πληροφοριών. Να σημειώσω όμως ότι οι FREMM είναι καταπληκτικά πλοία, αλλά σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 90. Η [email protected] είναι η πρώτη φρεγάτα μιας νέας εποχής, στην οποία η ψηφιοποίηση θα αποτελεί κλειδί σε κάθε τομέα. Όπως και οι FREMM, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις σε κάθε σχεδιαστική πτυχή της, αλλά περιλαμβάνει επίσης καινοτομίες, οι οποίες προέκυψαν στο μεταξύ από τις πολλές τεχνολογικές εξελίξεις.

Η FDI, για παράδειγμα, σχεδιάστηκε με έμφαση στην αντιμετώπιση των κυβερνοεπιθέσεων, που δεν υπήρχαν καν ως απειλή όταν σχεδιάστηκαν οι FREMM και αποτελούν σήμερα τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην προστασία αμυντικών συστημάτων. Η καινοτόμος αρχιτεκτονική που ενσωματώνει συνεχώς όλες τις εξελίξεις στον χώρο των Information Technologies διασφαλίζει εύκολη αναβάθμιση και ικανότητα εξέλιξης σε μια εποχή, στην οποία οι απειλές μεταλλάσσονται επίσης ραγδαία και τα ναυτικά πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζονται με την ίδια ταχύτητα.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι φρεγάτες LaFayette ως Ενδιάμεση Λύση για την αγορά των FDI!

Μια από τις απαιτήσεις του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού των τεσσάρων υπαρχόντων φρεγατών MEKO 200HN είναι η μεγιστοποίηση των κοινών συστημάτων με τις τέσσερις νέες φρεγάτες. Πώς αντιμετωπίζετε αυτή την απαίτηση; Θα έχει η ελληνική έκδοση των FDI/Belh@rra κοινά μείζονα συστήματα με τις εκσυγχρονισμένες MEKO 200HN;

Όπως όλες οι φρεγάτες της Naval Group, έτσι και η FDI HN θα είναι πλήρως διαλειτουργική με τους ΝΑΤΟϊκούς και Ευρωπαϊκούς στόλους και θα μπορεί να αναλάβει οποιοδήποτε ρόλο σε πολυεθνικές ή εθνικές ναυτικές δυνάμεις.

Η πλήρης διαλειτουργικότητα των πολεμικών πλοίων της Naval Group επιδείχθηκε το 2020, όταν μια υπάρχουσα ελληνική φρεγάτα εντάχθηκε στην Ομάδα Μάχης του γαλλικού αεροπλανοφόρου.

Τα συστήματα CIWS των υποψηφίων φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού, RAM vs Millenium vs STRALES vs … τίποτα!

Είναι το σύστημα διαχείρισης μάχης SETIS συμβατό με άλλα συστήματα;

Το CMS SETIS της Naval Group είναι πλήρως διαλειτουργικό με ευρωπαϊκά και ΝΑΤΟϊκά συστήματα. Αυτό έχει επιδειχθεί σε κοινές επιχειρήσεις του Γαλλικού με άλλα ευρωπαϊκά και ΝΑΤΟϊκά ναυτικά, περιλαμβανομένου και του Ελληνικού. Να θυμίσουμε ότι και το Αιγυπτιακό Ναυτικό, που το διαθέτει, έχει επίσης διεξαγάγει κοινές επιχειρήσεις με το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Το SETIS μπορεί να εξυπηρετήσει κάθε είδους εξοπλισμό, γαλλικής, ευρωπαϊκής ή άλλης προέλευσης, και η Naval Group έχει ήδη εμπειρία τέτοιων ενσωματώσεων/ολοκληρώσεων συστημάτων από προηγούμενα εξαγωγικά συμβόλαια. Να αναφέρω, για παράδειγμα, ότι η διαμόρφωση που προτείνουμε στην FDI HN περιλαμβάνει το RAM, που βρίσκεται επίσης και σε άλλα πλοία της Naval Group.

Φρεγάτες για το Πολεμικό Ναυτικό, που βρισκόμαστε, τι προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι; τα τελευταία “νέα”

Μια από τις ελληνικές απαιτήσεις για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών είναι η σύναψη διακρατικής συμφωνίας. Μπορεί η πρόταση για την FDI/Belh@rra HN να βασιστεί σε πλαίσιο «GtoG» με τη συμμετοχή της γαλλικής υπηρεσίας εξοπλισμών DGA και του Marine Nationale ή θα είναι συμφωνία σε εμπορική βάση;

Η Naval Group μπορεί να εξυπηρετήσει κάθε τύπου συμφωνία.

Πολύ πρόσφατα υπήρξε μια σημαντική αναδιάρθρωση του χρονοδιαγράμματος στην υλοποίηση της ναυπήγησης των Φ/Γ FDI κλάσης Amiral Ronarch για το Γαλλικό Ναυτικό, με την κατασκευή των δυο πρώτων πλοίων να μετακινείται προς τα εμπρός. Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτή την εξέλιξη και για το εάν θα έχει κάποια οφέλη για το ελληνικό πρόγραμμα FDI/Belh@rra ΗΝ; Είναι η πρόσφατη ανακοίνωσή σας για τη διαθεσιμότητα της πρώτης ελληνικής FDI τον Φεβρουάριο του 2025 αποτέλεσμα αυτών των εξελίξεων;

Σε αντίθεση με άλλα προγράμματα φρεγατών η FDI δεν είναι ένα σχέδιο που περιμένει να υλοποιηθεί, δηλαδή ένα «paper project», αλλά το πρώτο πλοίο τής κλάσης βρίσκεται ήδη σε παραγωγή. Η επιτάχυνση του προγράμματος FDI κλάσης Amiral Ronarc’h για το Γαλλικό Ναυτικό θα ωφελήσει την Ελλάδα εάν επιλέξει την πρότασή μας, αφού η πρώτη φρεγάτα για το Ελληνικό Ναυτικό που θα κατασκευαστεί στη Lorient θα είναι διαθέσιμη νωρίς το 2025.

ΑΠΟΨΗ: Επιθέσεις κορεσμού και οι ελληνικές υποψήφιες φρεγάτες για το ΠΝ (Μέρος 2ο)

Αντιλαμβανόμαστε ότι πραγματοποιήσατε μια ενδελεχή αξιολόγηση των ελληνικών ναυπηγείων. Θεωρείτε ότι οι FDI/Belh@rra μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα χωρίς προβλήματα και ποιες θα είναι οι απαιτήσεις γι’ αυτό;

Τα ελληνικά ναυπηγεία και η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία έχουν επιδείξει τις δυνατότητές τους στο παρελθόν και, έστω και εάν υπέφεραν σημαντικά τα τελευταία χρόνια, το απαραίτητο «οικοσύστημα» είναι ακόμη διαθέσιμο και έτοιμο να αναζωογονηθεί μέσα από το πρόγραμμα φρεγατών.

Η Naval Group πράγματι επισκέφθηκε και είχε συναντήσεις σε πολλές ναυπηγικές μονάδες, ανάμεσά τους και τις δυο κυριότερες, τα Ελληνικά Ναυπηγεία (Σκαραμαγκά) και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Αμφότερα έχουν τις υποδομές και τις δυνατότητες να υλοποιήσουν την πλήρη κατασκευή των φρεγατών FDI HN.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Oι υποψήφιες φρεγάτες του ΠΝ απέναντι σε επιθέσεις κορεσμού (βάσει αυτών που γνωρίζουμε), ΜΕΡΟΣ 1ο

Η Naval Group θεωρεί ότι τα ναυπηγεία είναι ένας στρατηγικός τομέας της βιομηχανίας και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να παραμείνουν σε ελληνική ιδιοκτησία. Παρ’ όλα αυτά, μέσω του προγράμματος των νέων φρεγατών θα συμμετάσχει σε επενδύσεις και στην προσπάθεια αναζωογόνησης, όχι μόνο για να εγγυηθεί την κατασκευή των φρεγατών αλλά και για να εξελίξει μια μακροχρόνια σχέση συνεργασίας που θα τοποθετήσουν τα ελληνικά ναυπηγεία στην πρώτη θέση της καινοτόμου σχετικής βιομηχανίας παγκοσμίως.

Τόσο τα Ελληνικά Ναυπηγεία όσο και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό για να υποστηρίξουν τη μεγάλης κλίμακας μεταφορά τεχνολογίας που η Naval Group είναι έτοιμη να υλοποιήσει, ώστε να κατασκευάσει τις Φ/Γ FDI HN στην Ελλάδα από ελληνικά χέρια.

Η μεταφορά εξειδίκευσης και τεχνογνωσίας όσο και η υλοποίηση επενδύσεων που η Naval Group είναι έτοιμη να πραγματοποιήσει στο ναυπηγείο το οποίο θα επιλεγεί, δεν θα επιτρέψουν μόνο την αναδιάρθρωση των ελληνικών κατασκευαστικών ικανοτήτων, αλλά θα εδραιώσουν τις εθνικές κυριαρχικές ναυπηγικές δυνατότητες, ώστε να αποκτηθεί αυτονομία στην υποστήριξη των πλοίων σε όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας τους, όπως ήδη υφίσταται για τα υποβρύχια του Ελληνικού Ναυτικού σήμερα.

ΑΠΟΨΗ: MICA NG σε συσκευασία Gowind, μια προσιτή λύση για το ΠΝ;

Η Naval Group έχει μια μακρά ιστορία προγραμμάτων μεταφοράς τεχνολογίας σε μείζονα, περίπλοκα βιομηχανικά προγράμματα σε όλο τον κόσμο και η εμπλοκή των ελληνικών ναυπηγείων στο πρόγραμμα των φρεγατών θα έχει οφέλη για όλη την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία σε μακροχρόνια βάση, διαχέοντας νέες τεχνολογίες σε όλο το εύρος της, ενώ θα δημιουργεί υψηλής αξίας θέσεις εργασίας.

Η Naval Group επιθυμεί να εδραιώσει ισχυρή στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα και να μεταφέρει τις καλύτερες από τις τεχνολογίες της πολύ πέρα από το πρόγραμμα των φρεγατών. Από την άλλη, είναι έτοιμη και για μακροχρόνια δέσμευση με την ελληνική βιομηχανία.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Γαλλία επέστρεψε με πολύ “δυνατή” πρόταση, οι [email protected] χτυπούν την πόρτα του ΠΝ

Πέρα από την πρώτη ελληνική φρεγάτα που θα κατασκευαστεί στη Lorient (και δυνητικά θα γίνει διαθέσιμη τον Φεβρουάριο του 2025), πότε θα πρέπει να ξεκινήσει η ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας στην Ελλάδα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που προτείνετε;

Τις τελευταίες δεκαετίες η Naval Group έχει αναπτύξει πολύ σημαντική εξειδίκευση και έχει υλοποιήσει επιτυχημένα προγράμματα κατασκευής πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων σε εγκαταστάσεις των διεθνών συνεργατών της όπως στη Σιγκαπούρη, την Ινδία, τη Βραζιλία ή την Αίγυπτο. Με βάση αυτή την απαράμιλλη και χωρίς ρίσκο Μεταφορά Τεχνολογίας-ToT (Transfer of Technology) η Naval Group προσφέρει μια διασφαλισμένη συμπαραγωγή τριών FDI HN στην Ελλάδα, σε ένα από τα μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία, με σημαντική συμμετοχή του ελληνικού ναυτικού βιομηχανικού «οικοσυστήματος».

Το σχέδιο Συμμετοχή της Ελληνικής Βιομηχανίας της Naval Group έχει μορφοποιηθεί για πλοία «Κατασκευασμένα στην Ελλάδα» με την ίδια ποιότητα και επιδόσεις με τις Φ/Γ FDI που θα ναυπηγηθούν στη Γαλλία για το Γαλλικό Ναυτικό.

Το παραπάνω σχέδιο θα συμβάλει στην αναζωογόνηση μιας ισχυρής ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, θέμα-κλειδί στην επίτευξη βιομηχανικής και επιχειρησιακής αυτονομίας για τη χώρα στον ναυτικό τομέα μέσω:

Ελληνικές [email protected] Πολύ σκληρές για να πεθάνουν! Συνεχίζεται η γαλλική προσπάθεια;

* Μεταφοράς στην Ελλάδα όλης της απαραίτητης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας που θα εγγυηθεί την εγχώρια κατασκευή 3 FDI HN με έγκαιρη παράδοση, πανομοιότυπες με αυτές που θα κατασκευαστούν στη Γαλλία.

* Μεγιστοποίησης της συμμετοχής της ελληνικής βιομηχανίας για την υποστήριξη κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας των φρεγατών FDI HN τα επόμενα 40 χρόνια.

* Αύξησης της αυτονομίας και της αυτάρκειας της χώρας στην κατασκευή και την υποστήριξη πολεμικών πλοίων με τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας σε όλους τους Έλληνες συνεργάτες μας.

* Συμμετοχής στην ανάπτυξη ενός κερδοφόρου και καινοτόμου ελληνικού ναυτικού αμυντικού «οικοσυστήματος», το οποίο θα δημιουργήσει τελικά χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης για Έλληνες πολίτες όχι μόνο στον ναυπηγικό τομέα, αλλά και σε ηλεκτρονικά, IT κ.ά. με οφέλη για όλη την ελληνική οικονομία.

Η προετοιμασία των ελληνικών ναυπηγείων που θα επιλεγούν για την κατασκευή της πρώτης FDI HN που θα γίνει στην Ελλάδα θα πρέπει να ξεκινήσει λίγους μήνες μετά την ενεργοποίηση της σύμβασης που θα υπογραφεί, ώστε αυτά να προσαρμόσουν τις υποδομές τους στις απαιτήσεις του προγράμματος, να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους και να ενσωματώσουν μεθόδους που θα εγγυηθούν το απαιτούμενο υψηλό επίπεδο ποιότητας των εργασιών.

Είναι γνωστό ότι η Naval Group αναζητούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα βιομηχανικούς και άλλους εταίρους στην Ελλάδα. Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της αναζήτησης και πώς ισχυροποιούν την πρότασή σας; Υπάρχει πρόβλεψη για τη συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας (πέραν της ναυπηγικής) και πώς σχεδιάζετε να το επιτύχετε;

Όπως προανέφερα, η Naval Group είναι στην Ελλάδα από το 2008 και βρίσκεται σε επαφή με την ελληνική αμυντική βιομηχανία όλα αυτά τα χρόνια. Έχουμε, για παράδειγμα, Έλληνες συνεργάτες με πολύ στρατηγικές δραστηριότητες, περιλαμβανομένης της προμήθειας μπαταριών για τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια του Γαλλικού Ναυτικού από τη Sunlight.

Τους τελευταίους μήνες η Naval Group έχει μια μόνιμη ομάδα ειδικών στην Ελλάδα, για να ενισχύσει την έρευνα στην ελληνική βιομηχανία. Η αποστολή τους είναι πολύ ξεκάθαρη: να επισημάνουν, ως μέρος της παγκόσμιας προσέγγισής μας, όλες τις τοπικές βιομηχανίες που θέλουν να συμμετάσχουν στην εγχώρια κατασκευή των FDI HN, τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ, τη συγκρότηση μελλοντικού πλαισίου υποστήριξης των πλοίων, αλλά και πέραν του ελληνικού προγράμματος νέων Φ/Γ, τη συμμετοχή τους σε διεθνή ναυτικά προγράμματα της Naval Group.

Μέχρι σήμερα έχουμε επισημάνει πάνω από 100 εταιρείες και βρισκόμαστε σε επαφές με περισσότερες από 70 από αυτές, περιλαμβανομένων των METKA, AKMON, STELMA, MILTECH, PRISMA, THALES Hellas, Terra Spatium, Hydrus Engineering κ.ά. Με αυτές μπαίνουμε στην επόμενη φάση που αφορά στην υποβολή προτάσεων, ενώ σχεδιάζουμε να δούμε και άλλες εταιρείες τόσο στην DEFEA όσο και τις επόμενες εβδομάδες στη συνέχεια.

Το σχέδιο Συμμετοχής της Ελληνικής Βιομηχανίας θα αναπτύξει νέες δυνατότητες στον κλάδο και θα παράσχει χιλιάδες θέσεις εξειδικευμένης εργασίας και πολλά οικονομικά οφέλη πέραν της κατασκευής των φρεγατών. Επιπλέον, η δημιουργία πλαισίου για την υποστήριξη των πλοίων εν υπηρεσία μέσω της μεταφοράς τεχνολογίας στο στάδιο της ναυπήγησης θα διατηρήσει αυτά τα οφέλη και τις θέσεις εργασίας για πολλά χρόνια.

Η Naval Group έχει επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για συνεργατικά προγράμματα Έρευνας και Ανάπτυξης με ελληνικές εταιρείες, οργανισμούς, ιδρύματα και πανεπιστήμια σε τεχνολογίες αιχμής, όπως additive manufacturing, predictive maintenance, drone ή συστήματα ναυτικών αποστολών.

Οργανώσαμε, ως γνωστόν, τον Ιούνιο τις «R&D partners days», τόσο στην Αθήνα όσο και στο Ηράκλειο, για να επικαιροποιήσουμε την επαφή με τους τρέχοντες συνεργάτες μας και να γνωρίσουμε καινούριους για δυνητικά συνεργατικά προγράμματα. Μπορώ να σας πω ότι όλες οι σχετικές διαδικασίες ήταν ιδιαίτερα παραγωγικές και πολλά υποσχόμενες για την εφαρμογή στρατηγικών συνεργασιών.

Μόλις την τελευταία εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέλεξε την κοινοπραξία στην οποία ηγούνται η καινοτόμος ελληνική εταιρεία ETME, με τη Naval Group ως τεχνικό συντονιστή, για την ανάπτυξη ενός συστήματος που θα βελτιώσει τη ναυτική επιτήρηση με την εκμετάλλευση μη επανδρωμένων, ημισταθερών πλατφορμών στη θάλασσα.

Η μεταφορά τεχνολογίας/τεχνογνωσίας και η συμμετοχή εγχώριων συνεργατών βρίσκεται μέσα στο DNA της Naval Group. Το έχουμε κάνει σε πολλές χώρες και προσφέρουμε ασφαλείς και αποδοτικές διαδικασίες ΤοΤ (Transfer of Technology) που εγγυούνται ότι θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας.

Η Γαλλία προσφέρει ως «ενδιάμεση λύση» δύο παλαιότερα πλοία των κλάσεων Georges Leygues και Cassard. Θα μπορέσει η Naval Group να υποστηρίξει αυτές τις μονάδες μετά την απόσυρσή τους από υπηρεσία με το Marine Nationale;

Οι φρεγάτες αυτές πρώτης γραμμής υπηρετούν στο Γαλλικό Ναυτικό μέχρι σήμερα και διαθέτουν οπλικά συστήματα που βρίσκονται ακόμη σε υπηρεσία με το Marine Nationale. Πριν από την παράδοσή τους στην Ελλάδα η Naval Group θα ανανεώσει τις ικανότητές τους ώστε να ενισχύσουν το Ελληνικό Ναυτικό για πολλά χρόνια. Υπάρχουν αποθέματα ανταλλακτικών γι’ αυτά τα πλοία και η εταιρεία είναι έτοιμη να υποστηρίξει μακροχρόνια τη συντήρησή τους.

Τουλάχιστον μια από τις συμμετέχουσες εταιρείες στο ελληνικό πρόγραμμα νέων φρεγατών προτείνει (πλέον των τεσσάρων νέων μονάδων) να κατασκευάσει επίσης καινούριες κορβέτες/ελαφρές φρεγάτες ως εναλλακτική «ενδιάμεση λύση». Υπήρξε ποτέ σκέψη η Naval Group να προτείνει τη σχεδίαση Gowind με τον ίδιο τρόπο, και αν όχι, γιατί;

Εάν το Ελληνικό Ναυτικό ζητήσει μια τέτοια λύση, η Naval Group θα προτείνει τις κορβέτες Gowind. Πρόκειται για σύγχρονα και αξιόπιστα πλοία ήδη σε χρήση με το Αιγυπτιακό Ναυτικό και μπορούν να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη πρόκληση ενός προγράμματος «ενδιάμεσης λύσης» με κατασκευαστική περίοδο κοντά στα δύο χρόνια ανά πλοίο.

Προσφέρεται η FDI/Belh@rra σε άλλες διεθνείς αγορές; Συνεχίζει η Naval Group να προωθεί εμπορικά τις Φ/Γ FREMM;

Όπως προανέφερα, η [email protected] είναι η απάντηση στις ανάγκες πολλών ναυτικών, συνδυάζοντας εξαιρετικές επιδόσεις όπως οι FREMM, αλλά με όλες τις εκδόσεις των νεότερων γενεών συστημάτων και τεχνολογιών. Υπάρχει ενδιαφέρον για τις FDI από πολλές χώρες, αλλά δεν μπορούμε να σχολιάσουμε περαιτέρω.

- Advertisment -

Most Popular