26.2 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΦρεγάτα HF2: Έχει ελπίδες, κι αν ναι, πως θα μπορούσαμε να τις...

Φρεγάτα HF2: Έχει ελπίδες, κι αν ναι, πως θα μπορούσαμε να τις δούμε στο ΠΝ;

 

Η αμερικανική πρόταση για τις LCS/MMSC/HF2 πρέπει να έχει συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη αρνητική δημοσιότητα που θα μπορούσε ποτέ να συγκεντρώσει οπλικό σύστημα. Σε εμάς θυμίζει αρκετά το F-35, την περίοδο 2010 με 2016-17, όπου το αεροσκάφος αποτύγχανε συνεχώς να αποδώσει όσα υποσχόταν. Σήμερα η κατάσταση με το F-35 έχει αλλάξει, αλλά αν μιλήσεις στην Ελλάδα για HF2, μπορεί να έχουμε και τη νέα Στάση του Νίκα.

ΑΠΟΨΗ: Πόσοι Mk41 μπορούν να μπουν σε μια “αλουμινότρατα” HF2;

Η HF2 έχει παρουσιαστεί από τη ΠΤΗΣΗ και το navaldefence.gr ουκ ολίγες φορές. Όπως έχουμε γράψει, και χωρίς να αλλάξουμε λέξη, το πλοίο είναι μια εξαιρετική φρεγάτα πολλαπλών ρόλων, μετά τη συμπλήρωση των ESSM Blk2 με τους CAMM-ER (το πλοίο μπορεί να φέρει ΚΑΙ ESSM Blk 2 αλλά ΚΑΙ CAMM-ER, σε οποιοδήποτε συνδυασμό), την τοποθέτηση VL-ASROC, την αντικατάσταση του CAPTAS-2 με ικανότερο σύστημα. Σίγουρα μπορούσαμε να δούμε περισσότερα, αλλά οι Αμερικανοί προτιμούν να κρατήσουν χαμηλά το κόστος, και να μην επανασχεδιάσουν το πλοίο (για να βάλουν 2 ή περισσότερους Mk41).

“Αλουμινότρατες”, “υπερπλοία” και λάσπη. Ποια φρεγάτα είναι τελικά η καλύτερη για το ΠΝ;

Το πλοίο το έχει σχεδιάσει και το κατασκευάζει η Fincantieri. Η μετατροπή του σε φρεγάτα MMSC έχει γίνει από την Gibbs&Cox. Η πρόταση για το ΠΝ έχει γίνει όχι από τη Lockheed Martin, αλλά από το ίδιο το USN, σε διακρατική συμφωνία. Πάντως, το πλοίο, παρά τα όσα έλεγαν διάφορες “Κασσάνδρες”, δεν μπήκε στην πρώτη κατηγορία επιλογής του ΠΝ, αλλά στη δεύτερη, εκεί δηλαδή που τα πλοία χρήζουν βελτιώσεων, αλλά δεν απορρίπτονται. Βελτιώσεις που το USN έχει υποχρέωση να κάνει, προκειμένου να παραμείνει η φρεγάτα σε τροχιά επιλογής.

ΑΠΟΨΗ: Το μοναδικό κριτήριο με το οποίο θα επιλέξει το Πολεμικό Ναυτικό τις νέες του φρεγάτες

Το θέμα όμως είναι πως πλέον μέσα στους υποψηφίους υπάρχουν  πλοία, όπως η SIGMA 11515HN, η ιταλική FREMM-IT Genergal Purpose (Bergamini Class), αλλά και πλοία φθηνότερα, όπως η Arrowhead 140. Πως θα μπορούσε η HF2 να “σταθεί” απέναντι στη FREMM-IT, όταν η FFG-62 είναι η FREMM-IT; Φυσικά, το κόστος 4 FREMM-IT είναι μεγαλύτερο από 4 HF2, αλλά δεν είναι το θέμα μας σήμερα. Άλλωστε, οι SIGMA 11515HN είναι φθηνότερες (μάλλον) από τις FREMM-IT, ενώ οι ArrowHead είναι οριακά φθηνότερες από τις HF2.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτή είναι η υποψήφια φρεγάτα της Lockheed Martin, HF2 (πρώην MMSC-HN), πύραυλοι NSM, CAMM-ER και VL-ASROC

Κυκλοφόρησαν στοχευμένες διαρροές τιμών για τις HF2 την ίδια μέρα της κατάθεσης των προσφορών. Αυτό που μπορούμε να γράψουμε εμείς, είναι πως η πρόταση του USN για 4 HF2, αφορά ΚΑΙ 4 MEKO200HN upgrade, φόρτους για όλα τα πλοία με πολλαπλασιαστή ανώτερο της μονάδας, και μακροχρόνια υποστήριξη, με τιμές USN, και ανταλλακτικά. Επίσης, τα πλοία θα παραδοθούν combat proven, δηλαδή θα μπορούν να πολεμήσουν την επόμενη στιγμή, με όλα τα όπλα πιστοποιημένα. Όλα αυτά βέβαια μπορεί να κάνουν ίσως την πληρέστερη προσφορά, δεν την κάνουν και την καλύτερη. Δεν έχουμε γράψει ποτέ πως το πλοίο είναι το καλύτερο, αυτό που λέμε συνεχώς, είναι πως δεν για πέταμα.

Φρεγάτες για το ΠΝ: SIGMA 11515HN/Karel Doorman, Arrowhead140/Type23, F110/Santa Maria διαμορφώνουν το “παιχνίδι” για τους υπολοίπους

Μερικοί αναρωτιούνται πως έμεινε στη διαδικασία η HF2, αλλά “έφυγε” η F110. Ακόμη κι αν πιστέψουμε πως το αμερικανικό “πακέτο” κάνει 4,9 δις (και μάλιστα με FMS, άρα, διακρατική), το ισπανικό έκανε 4,6 χωρίς πυραύλους, με περιορισμένη εγγύηση καλής λειτουργίας, και πολύ λιγότερες δυνατότητες στην εκπαίδευση. Συνεπώς, μην συγκρίνουμε κάτι που δεν μπορεί να συγκριθεί. Περισσότερο θα έπρεπε να αναρωτηθούμε πως προτάσεις με συγκρίσιμη τιμή με τις F110 (FREMM-IT, FDI), έμειναν μέσα, ενώ πάλι πλησιάζουν τα πάνω όρια του διαθέσιμου ποσού.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ με τη NAVANTIA: Συνέντευξη με τον Abel Mendez, “4 F110, 2 A300 και εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ εντός προϋπολογισμού του ΠΝ”

Υπάρχει η σκέψη πως οι αμερικανικές φρεγάτες (εδώ κάπου έχουμε ένσταση, γιατί είναι ιταλικές, με γερμανικό ραντάρ, και νορβηγικούς και βρετανικούς πυραύλους, αλλά οκ), θα επιλεγούν κάπου παρακάτω, γιατί έτσι το θέλει ο “θρύλος” (όχι η ομάδα, αλλά ο “λαϊκός θρύλος”). Αν ήταν έτσι, το ΠΝ ήδη θα είχε υπογράψει για MMSC/HF2, και δεν θα είχε Γάλλους, Ιταλούς, Βρετανούς, Ολλανδούς να το “σκοτίζουν”. Θα παρακαλέσουμε λοιπόν, μακρυά από οπαδισμούς, να δούμε πως θα μπορούσε το ΠΝ να επιλέξει, αυτά τα πλοία, και στην τελική, ΑΝ μπορεί να τα επιλέξει.

ΑΠΟΨΗ: Ολλανδική SIGMA 11515HN vs γαλλικής FDI-HN, ποια υπερέχει;

Έχουμε γράψει πως υπάρχουν καλύτερες προτάσεις, παντού, ή στα περισσότερα σημεία. Για παράδειγμα, το CMS του MH-60R είναι διασυνδεδεμένο με το CMS των LCS (COMBATSS-21), με τέτοιο τρόπο που δεν μπορεί να γίνει με άλλο CMS. Ο λόγος απλός, σιγά μην ξεκλειδώσει τον κώδικα η Sikorsky σε “τρίτα” CMS, TACTICOS, SETIS, ATHENA etc. Φυσικά ο κάθε κατασκευαστής θα κάνει “πατέντες” αλλά το HF2 έχει ανώτερες δυνατότητες στον τομέα αυτό (όσο κι αν μας βρίζουν στο Twitter για το θέμα). Όλα τα άλλα πλοία έχουν βέβαια σόναρ τρόπιδας, αλλά αυτό είναι ένα θέμα που έχουμε συζητήσει πολλάκις.

Δυστυχώς ΜΟΝΟΙ οι MICA VL στις ελληνικές FDI, αναιμική η γαλλική τελική προσφορά

Η HF2 έχει τα λιγότερα κελιά από όλα τα πλοία (μόλις ένας Mk41 συν 3 SCL), εκτός ίσως από την FDI (που έχει μεν 32 κελιά, αλλά οι Sylver είναι σαν τον Mk48, μπορούν να πάρουν μονούς πυραύλους), ενώ έχει και υδροπρόωση, σε αντίθεση με τις κλασικές προπέλες των υπολοίπων. Ο εξοπλισμός της είναι ισορροπημένος, αλλά δεν καταφέρνει να διακριθεί πουθενά. Πως θα μπορούσε ένα τέτοιο πλοίο να είναι η επιλογή του ΠΝ; Ακόμη κι αν είναι το φθηνότερο (δεν είναι, μάλλον η ΑΗ140 είναι φθηνότερη, ενώ η SIGMA 11515HN είναι ακριβότερη αλλά όχι πολύ περισσότερο), μπορεί να επιλεγεί ένα τέτοιο πλοίο, κι αν yes, πως;

ΑΠΟΨΗ: Το ΠΝ θέλει ενδιάμεση λύση, όχι στόχους επιφανείας. Cassard, O.H.Perry, Maestrale είναι εκτός συζήτησης

Θα πούμε φωναχτά αυτό που σκέφτονται οι περισσότεροι αναγνώστες μας. Οι αμερικανικές HF2 έχουν “μέλλον”, αν οι Αμερικανοί έρθουν με μια λύση “πακέτο” για το ΠΝ. Κι όταν λέμε “πακέτο”, δεν εννοούμε “πάρτε 2 O.H.Perry για να παίζετε”, εννοούμε πως όχι απλά θα “ανακαινίσουν το ΠΝ”, θα αποκαταστήσουν την ισχύ του, και με τρόπο τέτοιο, ώστε να μην έχουμε αμφισβήτηση για τα επόμενα 30 χρόνια.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Κλιμάκιο του ΠΝ σε Ολλανδία και Βέλγιο για να δει τις φρεγάτες κλάσης M, θα εξετάσουν και τα ναρκοθηρευτικά Alkmaar, οι Ολλανδοί μπαίνουν δυναμικά!

Τι θα μπορούσε να είναι αυτό το πακέτο; Λοιπόν, το ξαναγράφουμε εμείς, και πολλοί από τους φίλους μας θα αναγνωρίσουν σχόλιά τους, ή κάποιοι άλλοι φίλοι μας, θα αναγνωρίσουν τα tweet τους. Χωρίς φόβο, και με πάθος, γράφουμε αυτά που πιστεύουμε πως θα πρέπει να συνοδεύουν την αμερικανική πρόταση, είτε σαν “συμπλήρωμα” της αγοράς του ΠΝ, είτε σαν MDCA (δύσκολο), είτε σαν… οτιδήποτε!

Γαλλική Ενδιάμεση Λύση: Αντιτορπιλικό Jean Bart κλάσης Cassard/A70 AAW, Αντιαεροπορική Άμυνα Περιοχής μιας άλλης εποχής

  1. 2 καταδρομικά Ticonderoga, συν ένα για εκπαίδευση και ανταλλακτικά, μόνιμα σταθμευμένα στο Ναύσταθμο της Σούδας.
  2. Φόρτους για τα πλοία αυτά, με κάποιο modus operandi εκ μέρους USN
  3. Ανταλλακτικά και διαδικασίες για την υποστήριξη των πλοίων αυτών, για χρονικό διάστημα ίσο με αυτό που θα μείνουν σε υπηρεσία και στο USN
  4. 1 LSD, Harpers Ferry ή έστω, Whibley Island
  5. 12 σκάφη ειδικών αποστολών Mark VI (ή όσα αποσύρονται)
  6. Περιπολικά Cyclone και Island, από τα αποθέματα του USN και USCG. Τα παράκτια περιπολικά του ΠΝ είναι τόσο παλιά, που πλέον έχουν ηλικία διπλάσια από αυτή του κυβερνήτη τους…
  7. Παραχωρήσεις με ενδιαφέρον για το ΓΕΕΘΑ (πx MLRS, TOMA κοκ)

Ποια πρόταση ωφελεί τυχόν “σπάσιμο” της Ενδιάμεσης Λύσης και της αγοράς φρεγατών; Γάλλοι, Ιταλοί και Ισπανοί οι κερδισμένοι

Όλα τα παραπάνω, αν έρθουν σε ένα “βολικό” πακέτο, σαν “κρυφή προίκα” για τις HF2, τότε θα κάνουν τις HF2 πολύ πιο “όμορφες” στα μάτια της Κοινής Γνώμης, και ακαταμάχητες για το ΠΝ. Μπορεί να είναι οι Type 23 μια εξαιρετική ενδιάμεση λύση, μπορεί οι Μ να είναι η απόλυτη ενδιάμεση λύση, αλλά τα Ticonderoga είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ! Παλιά μεν, πανίσχυρα δε, δυο πλοία μπορούν κυριολεκτικά να πολεμήσουν, αλλά και να κερδίσουν μόνα τους. Θεωρούμε πως αν οι Αμερικανοί έρθουν με τα 1, 2, 3, τότε έχουν ξαναμπεί στην αρχή της κούρσας επιλογής. Αν δεν έρθουν, δύσκολα θα επιλεγεί η HF2 για νέα φρεγάτα του ΠΝ. Κάποτε είχαμε γράψει για “καρέ του άσσου”, και κάναμε πολλούς να “θυμώσουν”. Θυμίζουμε τι ήταν το “καρέ”, νέες φρεγάτες, εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, αντιαεροπορική άμυνα περιοχής με Ticonderoga, και συμμετοχή στην FFG(X), πλέον FFG. Κάναμε λάθος;

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Φρεγάτες M ή Karel Doorman για Ενδιάμεση Λύση. Ας δούμε λίγο το πλοίο

Κλείνοντας, και ξέροντας πως θα ξυπνήσουμε πολλά πάθη, θα πούμε πως τα πλοία προφανώς δεν είναι τα καλύτερα, αλλά διακρίνονται σε κάποιους τομείς, όπως για παράδειγμα ο ανθυποβρυχιακός πόλεμος (κι ας μην έχουν σόναρ τρόπιδας) και ο ηλεκτρονικός πόλεμος (αυτό που έχει προτείνει το USN είναι μια εξαιρετική λύση). Προφανώς υπάρχουν καλύτερα πλοία, με εμάς να αναγνωρίζουμε άμεσα τις ολλανδικές SIGMA και τις ιταλικές Bergamini. Απλά δεν είναι το πλοίο η τράτα που παρουσιάζουν κάποιοι.

 

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -