31.2 C
Athens
Τρίτη, 13 Ιουλίου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Συνέντευξη του J.Walton (Babcock) για τις ArrowHead 140

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Συνέντευξη του J.Walton (Babcock) για τις ArrowHead 140

Στους Φαίδωνα Γ. Καραϊωσηφίδη και Θοδωρή Ψυρρή

Η συνέντευξη έχει δημοσιευτεί στο τεύχος της ΠΤΗΣΗΣ που κυκλοφορεί.

Η βρετανική Babcock είναι ένας από τους διεθνείς οίκους που έχουν υποβάλει προτάσεις στο πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού για απόκτηση τεσσάρων νέων φρεγατών πολλαπλών ρόλων, την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ 200HN και την παροχή «ενδιάμεσης λύσης». Η πρόταση για τις ελληνικές ανάγκες βασίζεται πάνω στη σχεδίαση Arrowhead 140, μια έκδοση την οποία έχει υιοθετήσει το Βασιλικό Ναυτικό ως Type 31, αν και, όπως θα δούμε παρακάτω, διαφοροποιείται σημαντικά από αυτή. Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειάς μας για έγκυρη και ολοκληρωμένη ενημέρωση στο πολύπλευρα κρίσιμο εξοπλιστικό πρόγραμμα του ΠΝ εδώ και πολλούς μήνες, παρουσιάζουμε τη συνέντευξη που πήραμε από τον Jonathon Walton, VP Business Development-Marine, της Babcock.

Ξεκινά φέτος η ναυπήγηση της πρώτης βρετανικής φρεγάτας Type 31

«Πτήση»: Η έκδοση της Arrowhead 140 (ΑΗ140) που έχει επιλεγεί για το Βασιλικό Ναυτικό έχει άλλη διαμόρφωση από το πλοίο που προτείνεται στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Μπορείτε να μας επισημάνετε τις βασικές διαφορές τους;

Α/Α πύραυλοι CAMM θα προστατεύουν τις βρετανικές φρεγάτες Type 31

Jonathon Walton: Να ξεκινήσω λέγοντας ότι η Arrowhead 140 βασίζεται στην κλάση Iver Huitfeldt του Βασιλικού Ναυτικού της Δανίας και να υπογραμμίσω ότι είναι μια εξαιρετικά ευέλικτη σχεδίαση, που μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να ικανοποιήσει ένα ευρύ φάσμα επιχειρησιακών απαιτήσεων και αποστολών, τις οποίες θα κληθεί να αναλάβει μια φρεγάτα. Με την επιλογή της προτεινόμενης AH140, προσαρμοσμένης πλήρως στις ελληνικές στρατηγικές και επιχειρησιακές ανάγκες, σε συνδυασμό με συγκεκριμένες υποδομές, συστήματα και όπλα της ελληνικής επιλογής, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα μπορέσει να κεφαλαιοποιήσει μια πλήρως εξελιγμένη σχεδίαση φρεγάτας και φυσικά τα οφέλη του αντίστοιχου κατασκευαστικού προγράμματος.

Χτίζοντας το νέο "σπίτι" των Type 31

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα έχει επίσης τη δυνατότητα να συνεργαστεί στο πρόσωπο της Babcock με έναν κορυφαίο ναυπηγικό όμιλο που διαθέτει την τεχνογνωσία και την εμπειρία, για να εγγυηθεί και να υποστηρίξει πλήρως την Ελλάδα για τον Στόλο του μέλλοντος που επιδιώκει.

Να σημειώσω ότι στον μακρύ κύκλο ζωής των πλοίων οι επιχειρησιακές ανάγκες μπορεί να αλλάξουν. Με το εκτόπισμα όμως των 5.700 τόνων η Arrowhead 140 προσφέρει άφθονο χώρο περαιτέρω εξέλιξης με εγκατάσταση επιπλέον συστημάτων και όπλων, όπως επίσης ικανή ευελιξία και υψηλή προσαρμοστικότητα, τόσο για την ικανοποίηση των απαιτήσεων πολλαπλών ρόλων εξαρχής όσο και για την τυχόν ανάγκη συμπλήρωσης ή τροποποίησής τους στο μέλλον.

Type 31: 34 χώρες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον

Η Arrowhead 140, όπως προτείνεται στην Ελλάδα, θα είναι ικανή για τη διεξαγωγή αγώνα ευρέως φάσματος: αποκάλυψη και εμπλοκή μονάδων επιφανείας, αεροσκαφών και πυραύλων σε αποστάσεις πέραν του «ορίζοντος», επισήμανση και αντιμετώπιση υποβρυχίων, άμυνας σχηματισμών πλοίων και προστασίας νηοπομπών, εφαρμογή ενεργών και παθητικών μέτρων ηλεκτρονικού πολέμου, άμυνας και αντιμετώπισης ασύμμετρων απειλών, περιλαμβανομένων και επιθέσεων κορεσμού από μικρά σκάφη και UAS, μεταφοράς/τακτική ανάπτυξη/υποστήριξη επιχειρήσεων και ανάκτηση αυτόνομων μη επανδρωμένων συστημάτων διαφόρων τύπων κ.ά.

ΑΠΟΨΗ: Οι βρετανικές φρεγάτες Type 23 είναι η μόνη επιλογή, αν “φύγουμε” για “Ενδιάμεση Λύση” εκτός ΗΠΑ

Αναφορικά και με όσα προανέφερα, ειδικά για την ικανότητα προσαρμογής τής διαμόρφωσης της Arrowhead140, πρέπει να τονιστεί ότι η έκδοσή της Type 31 θα χρησιμοποιηθεί από το Βασιλικό Ναυτικό κυρίως σε ρόλο Ναυτικής Ασφάλειας (Maritime Security). Το Ελληνικό Ναυτικό χρειάζεται πλοία για πολύ πιο απαιτητικούς και ευρέως φάσματος ρόλους για τις επιχειρησιακές ανάγκες που γνωρίζει καλά. Η Arrowhead 140 ως πλατφόρμα μπορεί να ικανοποιήσει και τα δυο παραπάνω πλαίσια. Στην ελληνική περίπτωση, η μοναδική στο είδος της ευελιξία και προσαρμοστικότητα της σχεδίασης, θα ενσωματώσει και θα αξιοποιήσει συστήματα και εξοπλισμό για πολλαπλές ναυτικές ικανότητες που θα υπερκαλύπτουν τις ελληνικές απατήσεις.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Και η Arrowhead 140 με CAMM/CAMM-ER στην πρόταση του Royal Navy/Babcock για το ΠΝ

Ποια είναι η προτεινόμενη διαμόρφωση των ελληνικών AH140HN αναφορικά με το κύριο πυροβόλο, τοδευτερεύοντα οπλισμό, τα πυραυλικά συστήματα, τα ραντάρ, τα σόναρ κ.λπ.;

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει στη διάθεσή του ένα ευρύ φάσμα επιλογών στη διαμόρφωση που μπορεί να υιοθετήσει. Προσθετικά, στη βασική σχεδίαση (baseline design) της Arrowhead 140 προσφέρεται μια σειρά high-end δυνατοτήτων μέσω πυροβόλων μέσου και μεγάλου διαμετρήματος, όπως το Mk110 των 57 mm έως και συστήματα των 127 mm, ενώ μικρότερου διαμετρήματος όπλα, έως και τα 40 mm, μπορούν να τοποθετηθούν σε προκαθορισμένες θέσεις των ανώτερων καταστρωμάτων. Υπάρχουν επίσης επιλογές για τουλάχιστον 8 κάνιστρα πυραύλων SSGW (Surface-to-Surface Guided Weapon) ανάμεσα σε πολλούς διαφορετικούς τύπους, έως 32 θύλακες (4×8) διαφόρων μεγεθών για κατευθυνόμενα βλήματα VL(SAM/SSGW/Land Strike/ASW) -μια εντυπωσιακή υποδομή που μπορεί να προσθέσει στα πλοία ενισχυμένες ικανότητες αεράμυνας- και CIWS.

Οι Βρετανοί συνεχίζουν τις επαφές στην Ελλάδα για το πρόγραμμα φρεγατών του ΠΝ

H Arrowhead 140 baseline design ενσωματώνει το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης TACTICOS της Thales με «ανοικτή αρχιτεκτονική» δικτύωσης σε ένα πλήρως διαμορφώσιμο και εύκολα αναβαθμίσιμο περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά, η σχεδίαση, στο πλαίσιο της υψηλής ευελιξίας που προαναφέρθηκε, μπορεί να δεχθεί και να ολοκληρώσει οποιοδήποτε CMS (Combat Management System). Mπορεί να εξυπηρετήσει όλες τις επιδιώξεις του Ελληνικού Ναυτικού σε C4I και CMS με εύκολη διασύνδεση των αντίστοιχων αισθητήρων και όπλων.

Φρεγάτες για το ΠΝ; Τι “πακέτο” προσφέρουν οι υποψήφιοι ανάδοχοι, τι θα θέλαμε εμείς;

Μπορείτε να επεκταθείτε στα κύρια πλεονεκτήματα της σχεδίασης, της AH140 γενικά και ειδικότερα σε αυτά της ελληνικής διαμόρφωσης;

Η Arrowhead 140 είναι μια αποδεδειγμένης αξίας «έξυπνη» και εύκολα διαμορφώσιμη φρεγάτα. Οι αρετές της ξεκινούν από το κύτος του πλοίου που έχει δοκιμαστεί πολλαπλώς, περιλαμβανομένων και επιχειρήσεων στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ ή άλλων διεθνών αποστολών. Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης είναι η υψηλή αποτελεσματικότητα και η βελτιστοποίηση προς την κατεύθυνση της προσαρμογής της σε ειδικές επιχειρησιακές και άλλες απαιτήσεις. Έχει πολύ καλό λόγο απόδοσης έναντι κόστους, είναι μια πλατφόρμα υψηλής αξίας και αποτελεί ιδανική επιλογή για τοπική ναυπήγηση, ενώ προσφέρει στα διεθνή ναυτικά και μεγάλες προοπτικές εξέλιξης για το μέλλον.

ΑΠΟΨΗ: Πως τα πηγαίνουν οι υποψήφιες φρεγάτες του ΠΝ στο “κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη”, ASW επιχειρήσεις εναντίον των 214ΤΝ

Η κληρονομιά που μεταφέρει και οι έξυπνες ενισχύσεις της σχεδίασης στη διάρκεια της μέχρι τώρα καριέρας της αποδίδουν ένα πλοίο που βελτιώνει τις ικανότητές του χτίζοντας πάνω στις αρετές του.

Είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο ότι λόγω της επιλογής της Arrowhead 140 για το πρόγραμμα των φρεγατών Type31 του Βασιλικού Ναυτικού οι διεθνείς πελάτες που θα την υιοθετήσουν θα απολαμβάνουν σημαντικά οφέλη και πλεονεκτήματα. Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι μη επαναλαμβανόμενα (non recurring) και άλλα κόστη της σχεδίασης και κατασκευής είναι γνωστά με μεγάλη ακρίβεια και έτσι απομακρύνεται ο κίνδυνος δυσάρεστων εκπλήξεων. Επιπλέον, το ρίσκο υλοποίησης είναι μειωμένο, αφού οι προκλήσεις της είναι γνωστές και έχουν επιλυθεί.

Φρεγάτα μέσου ή μεγάλου εκτοπίσματος; πως θα αντιμετωπίσει το ΠΝ το δίλημμα μεταξύ δυο διαφορετικών κατηγοριών πλοίων;

Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα της Arrowhead 140 είναι η σπονδυλωτή κατασκευή που διευκολύνει σημαντικά τη ναυπήγηση. Καθένα από τα μεγάλα τμήματά της θα έχει προτοποθετημένες υποδομές που επιτρέπουν ταχεία συναρμολόγηση, συρρίκνωση του κόστους και τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων παράδοσης.

Ποιος είναι οι τρέχουσες επιλογές για Νέες Φρεγάτες στο ΠΝ, οι εισηγήσεις του Δ. Μητσόπουλου και Χ.Κτενά στο NavalDefence Innovation Forum 2021

Άλλο μείζον πλεονέκτημα είναι η προσαρμοστικότητα, αλλά γι’ αυτό έχω κάνει ήδη αναφορά προηγουμένως. Συνδυασμένη με τα υπόλοιπα, προσφέρει μια εξαιρετικά ανταγωνιστική λύση σε οποιαδήποτε ανάγκη ενός σύγχρονου ναυτικού.

Υπάρχουν κάποιοι στην Ελλάδα που αμφισβητούν την «ωριμότητα» της σχεδίασης AH140. Πώς σχολιάζετε αυτή τη θέση; Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες για την «καταγωγή» της Arrowhead 140 αναφορικά με την κλάση Iver Huitfeldt και τη σχέση της με τη σχεδίαση Type 31, που υιοθέτησε το Βασιλικό Ναυτικό;

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Oι υποψήφιες φρεγάτες του ΠΝ απέναντι σε επιθέσεις κορεσμού (βάσει αυτών που γνωρίζουμε), ΜΕΡΟΣ 1ο

Όπως προανέφερα, η Arrowhead 140 βασίζεται στη δανέζικη κλάση Iver Huitfeldt, που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με ΝΑΤΟϊκά πρότυπα και με κύριο χαρακτηριστικό το ευρύ πλάτος της (wide beam). Επιπλέον, δημιουργήθηκε εξαρχής για σπονδυλωτή κατασκευή που επιταχύνει τη ναυπήγηση, όπως αποδεικνύεται και από τις παραδόσεις των τριών φρεγατών της κλάσης στο Βασιλικό Ναυτικό της Δανίας μέσα σε δυο περίπου χρόνια, συν τα δύο πλοία διοίκησης και υποστήριξης κλάσης Absalon, που επίσης βασίζονται στο ίδιο κύτος.

Πόσο κοστίζει η κάθε [email protected], MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές

Η Babcock συνεργάστηκε στενά με τον αρχικό σχεδιαστή των Iver Huitfeldt και αποκόμισε πολύτιμες πληροφορίες από την υλοποίηση των δανέζικων πλοίων. Για την υποβολή της πρότασης στο Βασιλικό Ναυτικό αποκτήθηκαν τα πλήρη δικαιώματα της σχεδίασης και το αρμόδιο γραφείο στις εγκαταστάσεις μας στο Rosyth προχώρησε σε ψηφιοποίηση και βελτιστοποίησή της για το ναυπηγικό πρόγραμμα του Ηνωμένου Βασιλείου με βάση ακριβώς αυτά τα μαθήματα. Η Team 31, που δημιουργήθηκε ειδικά για το πρόγραμμα από τη Babcock, ολοκλήρωσε με επιτυχία την τελική αξιολόγηση, την αποκαλούμενη WSCDR (Whole Ship CriticalDesign Review) για την έκδοση της Arrowhead 140, η οποία υιοθετήθηκε τελικά ως Type 31.

ΑΠΟΨΗ: “Κι από που να αγοράσουμε τελικά φρεγάτες;”

Αυτό το γεγονός είναι μια εγγύηση της αρτιότητας, της ωριμότητας και του χαμηλού επιπέδου μηχανολογικού και βιομηχανικού ρίσκου στη μετάβαση του μοντέλου 3D CAD σε παραγωγή. Η WSCDR διήρκεσε περισσότερες από 10 ημέρες, αλλά ο συνολικός χρόνος για τον μεγάλο αριθμό των επιμέρους αξιολογήσεων ήταν πολύ μεγαλύτερος. Μια ανεξάρτητη ομάδα δώδεκα ειδικών (experts) αξιολόγησαν τη σχεδίαση και.. «ανέκριναν» την ομάδα της Babcock (ως Σχεδιαστική Αρχή) με την παρουσία παρατηρητών και συμβούλων από το υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου. Στο τέλος, μαζί με την έγκριση προσέφεραν και πολύτιμες συμβουλές και οδηγίες στην εταιρεία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ανεξάρτητη ομάδα των ειδικών εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή της για την πρόοδο που είχε γίνει από την εποχή τής προκαταρκτικής αξιολόγησης (Preliminary Design Review), τον Ιούνιο του 2020, και το επίπεδο της «ωριμότητας» που επιτεύχθηκε, παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες λόγω της πανδημίας COVID-19.

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ: TRS-4D, το ραντάρ των υποψήφιων ελληνικών MMSC και των MEKO200HN, vs Artisan 997 vs NS-100

H επιτυχής ολοκλήρωση της WSCDR έδωσε στην Babcock την εμπιστοσύνη για το στάδιο της πλήρους ανάπτυξης του μοντέλου 3D CAD, που θα ακολουθηθεί με δημιουργία κατασκευαστικών σχεδίων και την πρώτη κοπή μετάλλου αργότερα μέσα στο 2021. Παράλληλα με τις παραπάνω εξελίξεις, στις εγκαταστάσεις του Rosyth έχουν ήδη ξεκινήσει από καιρό οι διαδικασίες δημιουργίας του παρελκόμενου εξοπλισμού και των υποδομών υποστήριξης της ναυπήγησης.

ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;

Θέλω να υπογραμμίσω ότι η WSCDR είναι ένα σημαντικό ορόσημο στο πρόγραμμα των Type 31 και αντανακλά πλήρως την πρόοδο που έχει γίνει από την εποχή της ανάθεσης του έργου το 2019. Αυτό ισχύει φυσικά και για τις επενδύσεις σε υποδομές και σε τεχνολογία που έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται στο Rosyth, περιλαμβανομένης της πλήρους ανακατασκευής κτηρίων, επιμέρους εργοστασίων και αποθηκών, ενώ το νέο υπόστεγο συναρμολόγησης (New Assembly Hall) θα ολοκληρωθεί μέσα το καλοκαίρι, εγκαίρως για την έναρξη της ναυπήγησης. Η θετική WSCDR, εκτός του επιπέδου «ωριμότητας» της σχεδίασης, είναι παράγοντας που ενισχύει την εμπιστοσύνη των δυνητικών εξαγωγικών πελατών και συνεργατών της Arrowhead 140.

ThinkOutOfTheBox: Αντί για Iver Huitfeld ή [email protected], χρειαζόμαστε περισσότερο τα Absalon, και το εννοούμε!

Κάποιοι στην Ελλάδα εκφράζουν ανησυχία για τα πρότυπα κατασκευής των AH140. Μπορείτε να μας διευκρινίσετε εάν αυτά είναι στρατιωτικά ή όχι;

Η Arrowhead 140 σχεδιάστηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς του οργανισμού Lloyd’s (Register Naval Rules) και τα πρότυπα του Ηνωμένου Βασιλείου και του ΝΑΤΟ. Για τη βελτιστοποίηση του κόστους, την ευκολία κατασκευής και την οικονομία υποστήριξης στον «κύκλο ζωής», τα υλικά και ο εξοπλισμός επιλέχθηκαν προσεκτικά με γενικές εμπορικές και ναυπηγικές πρακτικές, χωρίς σε καμιά περίπτωση να υποβιβάζονται ή να παραβιάζονται οι παραπάνω πιστοποιήσεις και πρότυπα. Αυτό επιτυγχάνεται και ενισχύεται μέσα από έναν συνδυασμό χρήσης MOTS (Military Of The Self), COTS (Commercial Of The Self), κατά παραγγελία υλικών και ύπαρξης εφεδρικών υποδομών (redundancy) στη σχεδίαση.

Το BREXIT μειώνει κι άλλο τον Βρετανικό στόλο;

Η διάταξη πρόωσης GODAD, δηλαδή συνδυαστικά ντιζελοκκινητήρων &  ντιζελοκινητήρων για οικονομική και μέγιστη ταχύτητα, φαίνεται να είναι κατάλληλη για τις AH140/Type ως φρεγάτες γενικής χρήσης για θαλάσσιο έλεγχο και ασφάλεια. Προτείνετε την ίδια διαμόρφωση και για τις ελληνικές φρεγάτες, αναφορικά με τις απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για μέγιστη ταχύτητα και τη διεξαγωγή ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων, όπου υπάρχουν ειδικές απαιτήσεις καταστολής τού υποθαλάσσιου θορύβου;

Η σχεδίαση Arrowhead 140 έχει την ικανότητα να υποδεχθεί ποικιλία συστημάτων πρόωσης, περιλαμβανομένων και λύσεων για high-end AAW και ASW επιχειρήσεις. Επιπλέον, το μέγεθος της AH140 επιτρέπει τη μεταφορά ικανών ποσοτήτων καυσίμων για ανεξάρτητες επιχειρήσεις μεγάλης εμβέλειας, περιλαμβανομένων και αυτών σε ανοικτή θάλασσα. Να σημειωθεί επίσης ότι η σχεδίαση είναι πλήρως συμβατή με τους κανονισμούς IMO Tier III αναφορικά με ECA (Emission Control Areas), δηλαδή στην εκπομπή ρύπων.

Όταν την «πατάει» η Αυστραλία στο πρόγραμμα των υποβρυχίων (αλλά ίσως και των φρεγατών), εμείς, πως θα τη γλυτώσουμε;

Πώς προσεγγίζετε την απαίτηση για την κατασκευή των φρεγατών στην Ελλάδα;

Η ομάδα μας έχει επισκεφτεί ελληνικά ναυπηγεία και έχει μιλήσει με την τρέχουσα διοίκηση ή ιδιοκτησία τους, επιδιώκοντας να σχηματίσει μια εκτίμηση των υπαρχόντων υποδομών, του βιομηχανικού εξοπλισμού τους και του επιπέδου κατάρτισης του προσωπικού. Θα ακολουθήσουν και άλλες επισκέψεις με προοπτική συμπληρωματικών συναντήσεων ώστε η αξιολόγησή μας να είναι πλήρης. Η Babcock πραγματοποίησε επίσης μια διαδικτυακή συνδιάσκεψη με έναν σημαντικό αριθμό μεγάλων, μεσαίων και μικρών ελληνικών επιχειρήσεων. To συνολικό αυτό πλαίσιο ήταν ιδιαίτερα θετικό και μας δημιούργησε εμπιστοσύνη σχετικά με τις προοπτικές συνεργασίας με την ελληνική βιομηχανία. Εάν η πρότασή μας επιλεγεί θα φέρουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μεταφοράς τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, ενώ θα εστιάσουμε σε δράσεις υποστήριξης που θα επιτρέψουν στην εγχώρια βιομηχανία να κατασκευάσει τις φρεγάτες Arrowhead 140 στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα αυτό, με υψηλή προστιθέμενη αξία, θα καλύψει όλη τη διάρκεια του «κύκλου ζωής» των πλοίων μέσω της προετοιμασίας και του εκσυγχρονισμού των εθνικών υποδομών, της επιμέρους αδειοδότησης εργασιών, της περαιτέρω ανάπτυξης ικανοτήτων, της εκπαίδευσης τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού, της εξέλιξης λειτουργικής στρατηγικής υλοποίησης και παραδόσεων και της συγκρότησης ισχυρού πλαισίου εν συνεχεία υποστήριξης (Follow On Suppοrt). Αναλόγως των απαιτήσεων μετασχηματισμού της ναυπηγικής βιομηχανίας και του διατιθέμενου προϋπολογισμού μπορούμε να προσφέρουμε μια λύση προσαρμοσμένη στις ελληνικές απαιτήσεις.

Είμαστε έτοιμοι να προετοιμάσουμε μια τεχνικά ικανή κατασκευαστική υποδομή με άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό, που θα κατασκευάσουν φρεγάτες παγκόσμιας κλάσης με δυνατότητα διαχρονικής υποστήριξης. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε Έλληνες συνεργάτες στον κατασκευαστικό και εφοδιαστικό τομέα για την υλοποίηση του οράματος ναυπήγησης των Arrowhead 140 στην Ελλάδα από ελληνικά χέρια και με άμεση συμβολή στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Αντιλαμβανόμαστε ότι, όπως και η έκδοση Type 31, έτσι και η AH140 που προτείνετε για την Ελλάδα θα κατασκευαστεί σε μεγάλα συγκροτήματα. Εκτιμάτε ότι η διαδικασία θα μπορούσε να περιλάβει περισσότερα του ενός εγχώρια ναυπηγεία;

Με την κατάλληλη επένδυση, δέσμευση και προσέγγιση για συνεργασία η απάντηση είναι θετική! Η αφετηρία τής πρότασής μας είναι τα πλοία να κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Θέλουμε επίσης η ναυπηγική στρατηγική που θα ακολουθηθεί να είναι αρκετά ευέλικτη, αλλά σε κάθε περίπτωση να διασφαλίσει το πρόγραμμα στο οποίο προσβλέπει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στο οποίο θα δεσμευτούμε. Παράλληλος στόχος είναι να συγκροτήσουμε συνεργασίες με την τοπική βιομηχανία, με προοπτική την αναζωογόνηση του ναυπηγικού και εφοδιαστικού κλάδου στην Ελλάδα. Για όλα αυτά θα απαιτηθούν επενδύσεις σε υποδομές, εξοπλισμό, διαδικασίες και ανθρώπους, όπως και μεταφορά τεχνογνωσίας και τεχνολογίας. Η Babcock δεσμεύεται στο να παίζει τον ρόλο της.

Η σχεδίαση Arrowhead 140 επιτρέπει μια σπονδυλωτή κατασκευαστική προσέγγιση, στην οποία η Babcockέχει αποδειχθεί εξαιρετικά αποδοτική μέσω της ναυπήγησης των αεροπλανοφόρων του Βασιλικού Ναυτικού. Η προσέγγιση δεν διευκολύνει μόνο την κατασκευή των πλοίων, αλλά εξασφαλίζει και την προοπτική τής μεταφοράς της σε διεθνή ναυπηγεία για την αντίστοιχη αποτελεσματική κατασκευή και συναρμολόγηση, σε μια διαδικασία χαμηλού ρίσκου υλοποίησης του προγράμματος.

Το συμβόλαιο για τα πλοία του Βασιλικού Ναυτικού ήταν ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, εάν εξαιρεθεί ο εξοπλισμός που αγοράστηκε ή παρασχέθηκε από το βρετανικό δημόσιο, ο αποκαλούμενος GFI (Government Furnished Equipment). Πιστεύετε ότι είναι δυνατή μια αντίστοιχα χαμηλή οικονομικά πρόταση και για τις AH140 στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό;

Η Arrowhead 140 είναι μια πολύ αποδοτική οικονομικά λύση φρεγάτας, που επωφελείται από παράγοντες όπως το γνωστό κόστος σχεδίασης και κατασκευής χάρη στη δοκιμασμένη μορφή των πλοίων και τον καινοτόμο λεπτομερή σχεδιασμό. Κάθε πελάτης όμως έχει συγκεκριμένες εξατομικευμένες απαιτήσεις, οι οποίες θα καθορίσουν το τελικό κόστος.

Αντιλαμβανόμαστε ότι ανταποκρίνεστε και στους τέσσερις «πυλώνες» τού προγράμματος του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που εκτός από τις νέες φρεγάτες και την εγχώρια κατασκευή τους περιλαμβάνουν και τις απαιτήσεις για τον εκσυγχρονισμό των MEKO 200HN και την «ενδιάμεση λύση». Πώς προσεγγίζετε το πρόγραμμα MLU των MEKO και ποιες εγκαταστάσεις θα χρησιμοποιήσετε για την υλοποίησή του;

Στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσου ζωής των MEKO η Babcock θα αξιοποιήσει την εκτεταμένη εμπειρία που απέκτησε στην εκτέλεση προγράμματος αναβάθμισης και της επέκτασης ζωής του στόλου φρεγατών Type23 του Βασιλικού Ναυτικού. Το ελληνικό πρόγραμμα θα απαιτήσει την αναβάθμιση του Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (CMS) της Thales και συνεργαζόμαστε πολύ στενά μαζί της, για να παράσχουμε μια πολύ σύγχρονη και ικανή λύση. Οι σχετικές συνομιλίες και η εξέταση των κατάλληλων υποδομών συνεχίζονται. Εάν οι προτάσεις μας υιοθετηθούν, θα εργαστούμε στενά με την ελληνική κυβέρνηση και το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό για τις επιμέρους λεπτομέρειες υλοποίησης του προγράμματος.

Από πλευράς χρόνου, πόσο γρήγορα θα μπορούμε να έχουμε την πρώτη Arrowhead 140HN;

Και πάλι, εάν η πρότασή μας επιλεγεί, θα συνεργαστούμε με τις ελληνικές αρχές ώστε να ικανοποιήσουμε το επιθυμητό χρονοδιάγραμμα. Η δυνατότητα σπονδυλωτής κατασκευής μεγάλων τμημάτων του πλοίου με προεγκατεστημένες υποδομές δεν επιτρέπει μόνο την ευκολότερη ναυπήγηση, αλλά μπορεί να εξυπηρετήσει και άλλους σκοπούς. Για παράδειγμα, μια ευέλικτη κατασκευαστική στρατηγική θα ήταν η παραγωγή τμημάτων σε διαφορετικά ναυπηγεία για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και την υποστήριξη ενός ανταγωνιστικού προγράμματος.

- Advertisment -

Most Popular